Educational Robotics

The Educational Robotics projects aims to design and build novel human-robot interactions for learning. The Cellulo robots allow visualizing in a tangible manner what is intangible in learning, and mediating learning activities.

We envision making robots ubiquitous, namely a natural part of the classroom ecosystem, in order to shift the focus from the robot to the activity.

Cellulo robots can be imagined as swarm robots, each of them very simple and affordable, that function on large sheets of paper containing the learning activities. 

Cellulo robots allow to grab and move a planet to see what happens to its orbit, or vibrate a molecule with your hands to see how it behaves. As part of this project, the team designed learning activities for topics ranging from geometry to emergent behaviours, using Cellulo robots to engage students.

Social robots have been used in various learning activities as a peer to collaborate with, as a mentor or a mediator in a learning activity and even as a protégé for the students to teach to. 

As part of this project, learning activities are designed and developed with social robots for topics ranging from handwriting to computational thinking. The focus is on designing real-time robot behaviour and adaptation/personalization strategies which support learning and rely on run-time student data analysis.

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Educational Robotics

The Educational Robotics projects aims to design and build novel human-robot interactions for learning. The Cellulo robots allow visualizing in a tangible manner what is intangible in learning, and mediating learning activities.

We envision making robots ubiquitous, namely a natural part of the classroom ecosystem, in order to shift the focus from the robot to the activity.

Cellulo robots can be imagined as swarm robots, each of them very simple and affordable, that function on large sheets of paper containing the learning activities. 

Cellulo robots allow to grab and move a planet to see what happens to its orbit, or vibrate a molecule with your hands to see how it behaves. As part of this project, the team designed learning activities for topics ranging from geometry to emergent behaviours, using Cellulo robots to engage students.

Social robots have been used in various learning activities as a peer to collaborate with, as a mentor or a mediator in a learning activity and even as a protégé for the students to teach to. 

As part of this project, learning activities are designed and developed with social robots for topics ranging from handwriting to computational thinking. The focus is on designing real-time robot behaviour and adaptation/personalization strategies which support learning and rely on run-time student data analysis.

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La Robotique Educative

Les projets de robotique éducative visent à concevoir et à construire de nouvelles interactions homme-robot pour l’apprentissage. Les robots Cellulo permettent de visualiser de manière tangible ce qui est immatériel dans l’apprentissage, et de médier les activités d’apprentissage.

Nous envisageons de rendre les robots omniprésents, c’est-à-dire une partie naturelle de l’écosystème de la classe, afin de déplacer l’attention du robot vers l’activité.

Les robots Cellulo peuvent être imaginés comme des robots en essaim, chacun d’eux très simple et abordable, qui fonctionnent sur de grandes feuilles de papier contenant les activités d’apprentissage.

Les robots Cellulo permettent par exemple de saisir et de déplacer une planète pour voir ce qu’il advient de son orbite, ou de faire vibrer une molécule avec ses mains pour voir comment elle se comporte. Dans le cadre de ce projet, l’équipe a conçu des activités d’apprentissage pour des sujets allant de la géométrie aux comportements émergents, en utilisant les robots Cellulo pour impliquer les étudiants.

Les robots sociaux ont été utilisés dans diverses activités d’apprentissage en tant que pair avec qui collaborer, en tant que mentor ou médiateur dans une activité d’apprentissage et même en tant que protégé pour les étudiants à qui ils peuvent à leur tour enseigner.

Dans le cadre de ce projet, des activités d’apprentissage sont conçues et développées avec des robots sociaux pour des sujets allant de l’écriture manuscrite à la pensée informatique. L’accent est mis sur la conception en temps réel du comportement du robot et des stratégies d’adaptation/personnalisation qui soutiennent l’apprentissage et reposent sur l’analyse des données des étudiants en cours d’exécution.

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