Swiss Digital Skills Academy

Open Educational Resources (OERs) and Open Educational Platforms (OEPs) are playing a key role in strengthening digitalization in higher education. Up to now, their development and deployment have been mainly carried out by IT services and media experts. The creation of a Swiss Digital Skills Academy is enabling and empowering professors and educators in higher education institutions, as well as HEP/PH students to take control of and to fully adopt their digital ecosystem in their educational practices.

Digital skills learning modules are co-designed and federated between Swiss Academic institutions and rely on shared open, i.e., freely accessible, resources and platforms.

The knowledge transfer is delivered as short workshops or learning sessions, as well as more complete modules or programs targeting Certificates of Advanced Studies (CAS).

The project is organized in work packages led by partners in charge of the conception and the creation of the associated learning modules.

EPFL is providing as an in-kind contribution the Graasp platform, an OEP, to support creation, hosting and sharing of OERs by the interested partners.

Website:

Académie suisse des compétences numériques

Les ressources éducatives libres (REL) et les plateformes éducatives ouvertes (OEP) jouent un rôle clé dans le renforcement de la numérisation dans l’enseignement supérieur. Jusqu’à présent, leur développement et leur déploiement ont été principalement réalisés par des services informatiques et des experts médias. La création d’une Swiss Digital Skills Academy permet et habilite les professeur.e.s et éducateur.trice.s des établissements d’enseignement supérieur, ainsi que les étudiant.e.s HEP/PH à prendre le contrôle et à adopter pleinement leur écosystème numérique dans leurs pratiques éducatives.

Les modules d’apprentissage des compétences numériques sont co-conçus et fédérés entre les institutions académiques suisses et s’appuient sur des ressources et des plateformes ouvertes partagées, c’est-à-dire librement accessibles.

Le transfert de connaissances se fait sous forme d’ateliers courts ou de sessions d’apprentissage, ainsi que de modules ou programmes plus complets ciblant les certificats d’études avancées (CAS).

Le projet est organisé en work packages menés par des partenaires chargés de la conception et de la création des modules d’apprentissage associés.

L’EPFL fournit à titre de contribution en nature la plateforme Graasp, un OEP, pour soutenir la création, l’hébergement et le partage de REL par les partenaires intéressé.e.s.

Website:
Vous souhaitez en savoir plus?