Workshops for Teachers and Doctoral Assistants

Our online and on campus workshops address the typical range of university teaching activities.

Informed by contemporary research on teaching engineering, our online and on campus workshops address the typical range of university teaching activities (teaching, presenting, labs and exercise sessions, assessment, using technology and distance learning technology).

Workshops are constantly updated with in-house examples and contemporary research on teaching and learning in STEM teaching. Since COVID-19 crises, workshop offers have been adapted in formats (drop-in session, short workshops, online, hybrid) and the themes now cover a range of hot issues (DIE, online assessment, student motivation, etc.)

Ateliers pour Assistant.e.s Doctorant.e.s et pour enseignant.e.s

Nos ateliers en ligne et sur le campus abordent la gamme typique d’activités d’enseignement universitaire.

Informés par la recherche contemporaine sur l’enseignement de l’ingénierie, nos ateliers en ligne et sur le campus abordent la gamme typique d’activités d’enseignement universitaire (enseignement, présentation, travaux pratiques et séances d’exercices, évaluation, utilisation de la technologie et de la technologie d’apprentissage à distance).

Les ateliers sont constamment mis à jour avec des exemples internes et des recherches contemporaines sur l’enseignement et l’apprentissage dans l’enseignement des MINT. Depuis la crise de la COVID-19, les offres d’ateliers ont été adaptées dans les formats (session libre, ateliers courts, en ligne, hybride) et les thèmes couvrent désormais un éventail de sujets actuels (DIE, évaluation en ligne, motivation des étudiants, etc.)