Workshops for Teachers and Doctoral Assistants

Our online and on campus workshops address the typical range of university teaching activities.

Informed by contemporary research on teaching engineering, our online and on campus workshops address the typical range of university teaching activities (teaching, presenting, labs and exercise sessions, assessment, using technology and distance learning technology).

Workshops are constantly updated with in-house examples and contemporary research on teaching and learning in STEM teaching. Since COVID-19 crises, workshop offers have been adapted in formats (drop-in session, short workshops, online, hybrid) and the themes now cover a range of hot issues (DIE, online assessment, student motivation, etc.)

Ateliers pour enseignants et assistants-doctorants

Nos ateliers en ligne et sur le campus abordent la gamme typique d’activités d’enseignement universitaire.

Informés par la recherche contemporaine sur l’enseignement de l’ingénierie, nos ateliers en ligne et sur le campus abordent la gamme typique d’activités d’enseignement universitaire telles que:

• l’enseignement
  • la présentation
  • les travaux pratiques et séances d’exercices
  • l’évaluation
  • l’utilisation de la technologie et de la technologie d’apprentissage à distance

Les ateliers sont constamment mis à jour avec des exemples internes et des recherches contemporaines sur l’enseignement et l’apprentissage en STEM.

Depuis les crises liées à la COVID-19, les offres d’ateliers ont été adaptées dans divers formats (session libre, ateliers courts, en ligne et hybride) et les thématiques couvrent désormais un éventail de sujets fortement d’actualité (DIE, évaluation en ligne, motivation des étudiants, etc.)

Vous souhaitez en savoir plus?

Workshops for Teachers and Doctoral Assistants